ילדים מאושרים במעגלי החיים

רווית פיומי (MA). פסיכותרפיסטית דיאדית, מטפלת רגשית חברתית, יועצת משפחתית ומדריכת הורים וצוותי חינוך. מנחה התנהגותית חינוכית בבית הספר ובמשפחה. מטפלת התנהגותית בגישת הסמכות החדשה. מטפלת בבעיות קשב וריכוז ולקויות למידה בשיטת רביב. מאסטר NLP

  

תמיד היה לי ברור שמה שאני הכי רוצה זה לעבוד עם אנשים בכלל ועם ילדים בפרט. את דרכי המקצועית התחלתי במערכת החינוך בה שימשתי בתפקידי חינוך, ריכוז, הדרכה וניהול צוותים. אולם, לאורך השנים נתקלתי באוזלת היד של המערכת במתן פתרון הולם לצרכיו הרגשיים חברתיים של הילד. התסכול חזר איתי הביתה ,ליווה אותי בחי היומיום והלך והתעצם. אליו התווספה גם החוויה שלי כאימא לילד שרגישותו הרבה הצריכה התייחסות וגישה מעט אחרות מצד המורים, אולם בבית הספר היה קל יותר לנסות ולתת לו כותרת מוכרת של ילד עם הפרעת קשב וריכוז.

אזלת היד של המערכת החינוכית הובילה אותי לשינוי והסבה מקצועית. הרגשתי מחויבת לחקור וללמוד כמה שיותר גישות וכלים שהרי “מי שיש לו פטיש בארגז הכלים רואה את כל הבעיות כמסמר”. ואז התחיל המסע שלי…

למדתי תואר שני במדעי ההתנהגות והתמחיתי בלימודי משפחה וייעוץ משפחתי. המשכתי ללימודי פסיכותרפיה דיאדית. במקביל רכשתי כלים טיפוליים שונים כגון: פסיכולוגיה חיובית יישומית, טיפול חברתי רגשי, מאסטר NLP , טיפול ABA התנהגותי, טיפול בבעיות קשב וריכוז ולקויות למידה בשיטת רביב, הוכשרתי כמנחה התנהגותית חינוכית בבית הספר ובמשפחה בבר אילן. במהלך אחד המפגשים נתקלתי במונח “ילד פיצוץ”- זה היה רגע מכונן בחיי. ברגע אחד התבהרה התמונה, התחברו כל הפרטים ושמותיהם של כל כך הרבה ילדים עלו לנגד עיניי. הבנתי שאני חייבת לחקור את הנושא ולמצוא שיטת טיפול מתאימה שיכולה לסייע להם. אז הגעתי לבית החולים שניידר שם עברתי הסמכה כמטפלת התנהגותית בגישת הסמכות החדשה. משם הדרך לבניית תכנית חינוכית חברתית חדשה הייתה קצרה.

כיום אני מנהלת קליניקה פרטית אשר נותנת מענה לילדים, הורים ומשפחות בטיפולים פרטניים וקבוצתיים. חזרתי למערכת החינוך אבל בכובע אחר. התכנית שלי שנקראת: “חינוך בחיוך” מועברת בבתי ספר בשלשה מישורים: סדנאות למורים ויועצות במסגרת השתלמות מוסדית. סדנה שפועלת בפורמט של קבוצת תמיכה- המורים רוכשים כלים להתמודדות עם ילדי פיצוץ וילדים עם צרכים מיוחדים אחרים (כגון הדרה חברתית), עם ניהול נכון של סיטואציות, מניעת הסלמה וכו’ ויוצאים ליישמם בשטח, במקביל אני נכנסת לכיתות קונפליקט ואליות שיש בהן מורכבות חברתית ומעבירה פעילויות לשיפור האקלים הכיתתי, לבניית זהות עצמאית בגישה מגובשת. כמו כן עובדת בחדרי העצמה עם קבוצת ילדים שיש להם צורך משותף.

שמי רווית פיומי , אני מלווה הורים בבדידותם מול המערכת החינוכית, מסייעת להם להפוך את הפלונטר לקשר. אני קולם הבלתי נשמע של הילדים בכלל וילדי הפיצוץ בפרט, השופר בראש המחנה ששם לו למטרה להעיר מתרדמתם את כל אלה אשר לא מבינים עדיין כי: “אין לך דבר פחות שווה מחינוך שווה לבלתי שווים” (הרבי מקוצ’ק).